Tisztelt Uram!
Társaságunkhoz küldött üzeneteire válaszolva, az alábbiakról tájékoztatjuk.
Az Ön bejelentése ügyében, társaságunk
erre illetékes szakembereinek
bevonásával folytatott vizsgálat megállapításairól,
állásfoglalásunkról a
következőket mondhatjuk.
Az 58-as villamosjárat már 1976. szeptember 11-től rövidített útvonalon,
a Moszkva tér és Budagyöngye között közlekedett. Az ez utáni Budagyöngye
- Libegő közötti szakaszon először egyvágányú üzem zajlott, majd 1977.
január 17-től a járat megszűnt. Az ebben akkor illetékes Fővárosi Tanács
(a mai Fővárosi Önkormányzat jogelődje) által kialakított közlekedéspolitikai
elgondolások értelmében, a gazdaságossági elv figyelembevételével, a Zugligeti
villamospálya felújítására nem került sor. Ennek értelmében, a villamospálya
túlnyomó része - a kocsiszíntől kezdődően Zugliget végállomás felé - elbontásra,
illetve feltöltésre került. A terület ezt követően a XII. kerületi Tanács
fennhatósága alá került, így annak karbantartása és kezelése - azóta -
nem Társaságunk feladata. A Budagyöngye
megállóhely és Szépilona kocsiszín közötti pályaszakaszon
ma is biztosítjuk járműveink részére a kocsiszíni menetet. A kocsiszín
forgalmi rendje ugyanis úgy van meghatározva, hogy a forgalomból ki-, illetve
oda beálló villamosok
mozgása ezeken a vágányokon történik. Az 58-as
villamos közlekedtetésének megszüntetése után, annak útvonalán, 1977. január
17-e és 1980. március 3-a között villamospótló autóbuszok közlekedtek.
Ezek gyakorlatilag a
megszüntetett villamos-közlekedést pótolták.
1980. március 3-ától azonban beindult a 158-as jelzésű autóbuszjárat, amely
jelenleg is kiszolgálja a terület közlekedési igényeit, csúcsidőszakban
4 db (42 férőhelyes IK 405-ös
típusú "Midi") autóbusszal. Tapasztalataink
szerint e járat - "kis busz" jellege ellenére - mai igénybevétele
még csúcsidőszakban sem jelent zsúfoltságot (57 % - os), csúcsórában
is csak 143 fő utazik a vonalon, annak ellenére, hogy a jelenlegi menetrendi
kapacitás óránként 252 fő elszállítását biztosítja. Az IK 405 -ös típusú
midi buszok műszaki
alkalmassága a jelenlegi javítási, karbantartási
technológia mellett megfelelően biztosítható, a meghibásodások száma a
többi járműhöz viszonyítva átlagos. A tapasztalt utasforgalom nagysága
tehát semmiképpen nem indokolja sem villamos visszaállítását, sem a nagyobb
kapacitású autóbuszok forgalomba állítását. A villamos-vonalak üzemszerű
működtetése
csak 2000 fő/óra/irány mértékű utasterhelés fölött
gazdaságos, így ezen a rövid szakaszon az új villamos-vonal kiépítése gazdaságilag
indokolatlan, ráfizetéses, számunkra ezért megengedhetetlen. A villamos-vonal
létesítéséhez szükséges fejlesztési, beruházási költségfedezettel társaságunk
nem rendelkezik, annak újraindítását ezért nem is javasolhatjuk.
A BKV Rt. egyébként is, mint tömegközlekedési
közszolgáltatást ellátó cég,mindössze a meglévő hálózat üzemeltetési kötelezettségével
bír.
A villamos-hálózati infrastuktúra (így a Zugligeti villamoshálózat) fejlesztése,
esetleges újraépítése tekintetében egyébként, döntési
joggal, a Fővárosi Önkormányzat rendelkezik.
Szíves tájékoztatásul és üdvözlettel:
Horváth Józsefné
Ügyfélszolgálati irodavezető
|